خانه » طراحی ویلا توسط معماران با تجربه

طراحی ویلا توسط معماران با تجربه

از طراحان و مهندسین بهاران بیشتر بدانید

by admin
0 comment

امروزه با پیشرفت علم و مشغله های کاری زیاد که برای همه مردم به وجود آمده است، همه ما نیاز به مکانی دنج و راحت برای آرامش و استراحت بعد از یک هفته کار در اوقات تعطیلات را داریم، بنابراین شما می توانید با مشاوره گرفتن در مورد طراحی ویلا در هر کجای ایران که باشید با هزینه رایگان و باور نکردنی این مشاوره را دریافت نمایید

طراحی ویلا چیست؟

ابتدا قبل از اینکه به طراحی ویلا بپردازیم باید بدانیم ویلا چیست؟
به ساختمانی ویلا می گویند که از هر چهار طرف به فضای بیرون، نما دارد و دارای بالاترین امکانات رفاهی با طراحی خاص و منحصر به فرد بوده و در زمینی با متراژ بالا ساخته می شود.

اغلب محوطه بیرونی ویلا با باغ یا پوشش سبز از گیاه می باشد و معمولا ویلا در خارج از شهر در نزدیک طبیعت و در جای خوش آب و هوا ساخته می شود زیرا اکثر افراد از ویلا برای استراحت و تفریح در تعطیلات و آخر هفته ها بهره برده و استفاده می کنند.

انواع سبک های طراحی ویلا

سبک ها و روش هایی که برای طراحی و ساخت ویلا، استفاده می شود شامل: طراحی مدرنیته ویلا، طراحی قدیمی و کلاسیک ویلا، طراحی و ساخت ویلای تلفیق شده که بنا به سلیقه مشتری می تواند یکی از سبک ها را برای طراحی ویلا استفاده نماید.
در ادامه توضیحاتی در مورد هر یک از سبک ها خواهیم داد.

طراحی ویلای مدرن

اولین سبک و روشی که به آن خواهیم پرداخت، طراحی ویلا به شکل مدرنیته است که از محبوبیت و جذابیت خاصی برخوردار می باشد.
در ساخت و طراحی به سبک مدرن از اصول و قواعد متفاوتی استفاده می شود اما معمولا همه آنها از اصول یکسانی به شکل جدید تبعیت می کنند.

طراحی ویلای مدرن

سبک مدرن در عین سادگی و زیبایی به صورتی طراحی می شود که هم کاربردی باشد و هم هیچ مکانی بدون استفاده وجود نداشته باشد.
در واقع می توان گفت که در این طرح، عملکرد هر قسمت از ویلا  به لحاظ کاربری از اهمیت بیشتری نسبت به ظاهر و زیبایی ویلا برخوردار است.
در طراحی ویلاها معمولا از اشکال هندسی متداول و انواع شکل های منحنی نیز استفاده می شود، تا حس آرامش را منتقل کنند و اغلب به صورت دوبلکس ساخته می شوند.

معمولا در طراحی سبک مدرن، اتاق خواب مهمان در طبقه همکف و نزدیک آشپزخانه می باشد و آشپزخانه با یک در  به فضای سبز بیرون و استخر وصل می شود.
از پنجره های با ابعاد بزرگ برای تابش نور خورشید از پنجره به داخل ویلا بهره می برند.
این سبک از ویلاها بیشتر در کشورهای کانادا و آمریکا مورد استقبال قرار گرفته است و در این کشورها به تعداد زیاد می توان از این دست ویلاها مشاهده کرد.

طراحی ویلا به سبک کلاسیک

اگر شما جزء افرادی هستید که نمی خواهید از سنت های خود دست بکشید و در عین حال طراحی ویلایی میخواهید که در زیبایی و شیک بودن دارای فضایی گرم و بدون شلوغ کاری و با نظم نوین باشد، می توانید از طراحی به سبک کلاسیک نیز استفاده کنید.

در این طرح بر خلاف طرح مدرن از پنجره های کوچکتر استفاده می شود.اصول طراحی ویلای کلاسیک بر مبنای ریاضی و هندسه می باشد که رعایت تناسب ابعاد از مهمترین اصول طراحی کلاسیک است.

طراحی و ساخت ویلا

یکی از مهمترین اصولی که در طراحی این سبک باید در نظر داشت از اشکال هندسی پیچیده نباید استفاده شود بنابراین باید از اشکال و فرم های ساده و قابل تشخیص استفاده کنیم.

طراحی ویلای تلفیقی

همان طور که از اسم آن پیداست از اصول و قواعد خاصی پیروی نمی کند؛این طرح را بسته به سلیقه مشتری می توان تلفیقی از دو نوع سبک قبلی قرارداد، و فضایی شگفت انگیز و دلپذیر با زیر پا گذاشتن عادت ها به وجود آورد.
مثلا ممکن است در طراحی ویلا برای نمای آن از سبک کلاسیک استفاده شود و دکوراسیون داخلی آن به سبک مدرن باشد.

برای خانواده هایی که دارای فرزندان کوچک هستند باید برای بازی و تفریح کودکان آنها نیز فضایی با امنیت بالا را ایجاد کنند.
وجود استخر بزرگ در محوطه باز برای کودکان امنیت ندارد در نتیجه با طراحی و ساخت آبنما با عمق کم می توان  این تفریح مسرت بخش را برای آنها فراهم کرد.

هزینه طراحی ویلا

طراحی ویلا هزینه کمتری نسبت به ساخت آن دارد زیرا در طراحی ویلا فقط به چگونگی ساخت ویلا پرداخته می شود.
پلان هایی که در طراحی یک ویلا در اختیار مشتری قرار می گیرد شامل، طراحی نمای ویلا ، طراحی دکوراسیون داخلی ویلا، طراحی محوطه ویلا، تاسیسات و نقشه برق ویلا و موارد دیگر می باشد که بخش هایی از موارد گفته شده ضروری و بخش هایی غیر ضروری می باشد.

چرا طراحی ویلا مهم است؟

بسیاری از افراد با مشغله های کاری که دارند نمی توانند شخصا اقدام به طراحی و ساخت ویلا بکنند، پس مجبور به خرید ویلای آماده می شوند که ممکن است ویلاهای آماده کیفیت کار مطلوبی نداشته باشند.
این افراد می توانند با سفارش طراحی ویلا این کار را به دست افراد توانمند که چندین سال سابقه در طراحی دارند، بسپارند و ویلایی باب میل خود داشته باشند.

اگر به اطلاعات بیشتری در مورد طراحی ویلا نیاز دارید می توانید وارد سایت بهاران ویلا شده و از خدمات مشاوره ای متخصصان این مجموعه نهایت استفاده را ببرید.

بازسازی ویلا چگونه است؟

بازسازی ویلا یعنی تعمیر و ایجاد تغییراتی در قسمت های مختلف ویلای قدیمی که بافت آن ممکن است فرسوده شده باشد. برای بازسازی ویلا اقدامات فنی برای مقاوم تر شدن و داشتن جذابیت ظاهری آن انجام می شود.
این گزینه یک راه منطقی برای داشتن ویلایی با ظاهر امروزی و مقاومت بالا برای زمانی که پول و بودجه کافی برای طراحی و ساخت ویلای جدید را ندارید می باشد.

با سبک ها و متدهای جدید و مصالح با کیفیت می توان ویلا را با هزینه کم و در زمان کمتر بازسازی کرد و با انجام این کارها می توان رضایت مشتری را جلب کرد.
اگر به کمک بیشتری برای طراحی و بازسازی ویلا نیاز دارید وارد سایت بهاران ویلا شوید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلا از دو سبک کلاسیک و مدرن استفاده می شود که چند سال اخیر طراحی داخلی به سبک مدرن مورد استقبال و محبوبیت قرار گرفته است.
ویلاهای مدرن اکثرا به صورت دوبلکس ساخته می شوند و فضای کافی برای استراحت و خواب یا انجام کارهای دیگر در نظر گرفته می شود.

اغلب اوقات طراحی دکوراسیون داخلی ویلا بصورت ساده و به دور از هر گونه شلوغی و درهم آمیختگی می باشد.
نورپردازی و رنگ اجزاء داخلی ویلا موارد اصلی برای ایجاد احساس آرامش و امنیت در ویلاها به شمار می آید.
با توجه به این که ویلاها در متراژ های بزرگ ساخته می شوند، طراحی دکوراسیون داخلی ویلا کار پیچیده و مشکلی است. بنابراین بهتر است یا خودتان اطلاعات کاملی در این مورد کسب کنید یا کار را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

دکوراسیون داخلی ویلا ها تشکیل می شود از لوازم و تجهیزاتی که درون ویلا قرار است استفاده شود و همچنین سبک و روش های ساخت پارتیشن های داخلی و دیزاین دکور قابل مشاهده که می تواند تاثیر زیادی را در دید کاربر داشته باشد.
انواع مدل دکوراسیون را می توان برای ویلاهای با سبک های مختلف در نظر گرفت که رنگ شناسی می تواند از مسائل مهم طراحی دکوراسیون ویلا می باشد.

مثلا وقتی یک ویلا با رنگ بندی جیغ و زننده در محوطه ی آن طراحی شود نمی تواند حس آرامش را به استفاده کننده ی آن بدهد.
برای اینکه بتوانیم همه قسمت های ویلا را به بهترین شکل ممکن طراحی و زیباسازی کنیم نمی توانیم همه فن حریف بوده و همه کارها را خودمان انجام دهیم.

زیرا اگر اطلاعات کافی در خصوص چیدمان داشته باشیم ممکن است در رنگ شناسی ضعیف عمل کرده و باعث عدم یکپارچگی و زیبایی ویلا شویم.
شما می توانید از مشاوره های رایگان بهاران ویلا استفاده نموده تا بهترین خدمات تخصصی در زمینه طراحی دکوراسیون ویلا را به شما ارائه دهیم.

You may also like

Leave a Comment

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00